Frissítse Flash lejátszóját!
Csak a n?‘knek

Nem kérünk szórólapot!

nyomtatható verzió
Tegye ki a matricát a postaládára és ezzel tegyen Ön is a környezetvédelem ügyéért!

 Nem kérsz szórólapot?

szórólap, szemét, hulladék, nem kérek szórólapot, faírtás

Ugye Te is sokszor bosszankodtál a postaládátokból kitüremkedő reklámújságok, szórólapok láttán? Bizony nehéz ezek között megtalálni a leveleket, hivatalos értesítéseket, talán sokszor nem is sikerül... Ezért most itt a legjobb alkalom a változtatásra! 

Az ÖKO-Pack Kft., környezetvédelmi szemléletformáló tevékenységével, felelős vállalati gyakorlatával évek óta hozzájárul a környezetvédelem terén bárki által megtehető lépések kimunkálásához, a jó gyakorlatok elterjesztéséhez. A nemrégiben megjelentetett oktatási segédanyag, az ún. "Klímamentő tábla" után most egy újabb figyelemfelhívó segédeszközt bocsátanak a szóróanyagoktól, reklámújságoktól hideglelést kapók számára, ez pedig a "NEM KÉREK SZÓRÓLAPOT! " öntapadós matrica.

Aki kiteszi a matricát a postaládára, az évi kb. 26 kg szórólaptól, reklámújságtól kíméli meg magát és környezetét! Ennyi szórólap legyártásához kb. 80 kg fára volna szükség!!!

szórólap, szemét, hulladék, nem kérek szórólapot, faírtás

A két méretben készülő matrica ingyenes terjesztésében közreműködik a Ma és Holnap c. folyóirat, a ZIP Magazin, a Hulladék Munkaszövetség és az ÖKO-Pack Kft. amely várja azon zöld szervezetek jelentkezését, akik az országos terjesztésben hatékonyan és szívesen közreműködnek.

ZIP Magazin - Reklámhordozó papírok terjesztése: se ellenőrzés, se szankcionálás

Csak legális forrásból évente 84 millió kilogrammnyi direktmarketing-anyagot kap a lakosság, ráadásul a reklámhordozó papírok problémája összetett: egyfelől adatvédelmi szempontból szükséges a jelenlegi rendszer felülvizsgálata, másfelől el kell érni, hogy a címzetlen küldemények aránya lényegesen csökkenjen.

Kukabúvár XVIII. évfolyam - 1-2. szám - Áradás a levélszekrényben

A Reflex Egyesület projektje keretében a HUmusz 2012 nyarán tanulmányt állított össze a szemétposta, szép nevén a kéretlen reklámküldemények témájában.

Honlapunkról letölthető a matrica többféle méretben (a letöltéseknél az érdekességek alatt).

TIPPEK a szórólap-áradat megelőzésére:

  • Speciális gyűjtőedények kihelyezése
  • Gondoljuk meg, milyen internet oldalakon adjuk meg címünket, email címünket, ami reklámok elárasztásával járhat, esetleg ha már feliratkoztunk valami oldalra, ne kérjünk hírlevelet, nyomtatott szórólapokat címünkre.
  • Interneten tájékozódjunk az esetleges akciókról (szorolaponline.hu)
  • ragasszunk ki "Nem kérünk szórólapot" matricát!

Ha egyetértesz, csatlakozz hozzánk: Nem kérünk szórólapot! és Hulladékból Termék Kiállítás facebook oldalainkon!

Információ:
Hankó Gergely
ÖKO-Pack Kft.

06-70/249-61-13
gergely@okopack.hu
www.hulladekboltermek.hu
www.okopack.hu 

Szelektív Szilárd is megelégelte már a szórólapok tömkelegét...

szelektív szilárd, képregény, szórólap, szemet elek szelektív szilárd, képregény, szórólap, szemet elek szelektív szilárd, képregény, szórólap, szemet elek
További kalandjai itt olvashatók: http://kornyezetbarat.hulladekboltermek.hu/kreativ_anyagok/ kepregeny/

 

A Virtuális szemét - A Spam

A postaládákat elárasztó kéretlen levelek, szórólapok ellen már folyik a harc, emellett azonban az elektronikus postafiókunkat is folyamatosan ostromolják szeméttel. Az informatikai biztonsággal foglalkozó Symantec 2013-as riportja szerint Magyarország a világon a negyedik (!) a kéretlen levelek arányát tekintve (74 %)!

A pazarlás tehát online is tetten érhető, a drágán és környezetromboló módon megtermelt energiával felesleges kapacitásokat üzemeltetünk. A felmérések szerint az internetes levelezés háromnegyede "spam", ennek döntő többségéért a legnagyobb spammerek (többségük amerikai) a felelősek. Ez az óriási adat-, energia-, és időmennyiség (a kitermelt nyersanyagok, a környezetszennyezés externáliája, a használt sávszélesség, a kiesett munkaidő, stb.) évente több 10 milliárd dollár kárt okoz az Amerikai Egyesült Államoknak és az Európai Uniónak is!

spam6

Spam

A spam tehát kéretlen, nagy példányszámban elküldött, azonos tartalmú elektronikus üzenetet jelent. Olyan levél, melynek küldéséhez a címzett nem adta a hozzájárulását. Az ilyen nagy példányszámú, azonos tartalmú leveleket egyszerre több száz vagy ezer e-mail címre küldik el a feladók. Tipikus spam például a lánclevélszerűen terjedő vicces képek, videók. Veszélyesebb fajtáik a vírusok által küldött olyan levelek, amelyek a nyeremény lehetőségével kecsegtetve kérik személyes adatainkat, bankszámlaszámunkat, pedig igazi céljuk csak az adathalászat.
A spam fajtái

2Ft-ot ér a címünk…

A viccet félretéve mára már elég súlyossá vált a helyzet, mivel hazánkban 2010-ben körülbelül harmincezer -állítólag céges, hivatalos úton összegyűjtött- e-mail címhez nagyságrendileg ötvenezer forintért juthattunk hozzá, vagy akár egy éves előfizetést is vásárolhattunk nagyjából százezer forintért egy Kft-től, "Marketing adatbázis" néven.

Kéretlen elektronikus hirdetések

A kéretlen elektronikus hirdetéseket a köznyelv szintén spamnek nevezi. Ezeket kaphatjuk e-mailben, sms-ben, mms-ben vagy faxon. A tartalmuk gazdasági reklám, társadalmi célú hirdetés (például jótékonysági, adománygyűjtő felhívás, politikai hirdetés), vagy olyan megkeresés, amelyben hirdetések küldéséhez kérik a címzett előzetes hozzájárulását.
JÓ TUDNI: Törvény szerint az e-mailen, sms-ben, mms-ben és faxon kapott hirdetés elektronikus hirdetésnek minősül, de a telefonon, szóban közölt hirdetés nem az.

spam2

 


További érdekességek az elektronikai hulladékokról és a SPAM-ről



Bookmark and Share